2014. március 30., vasárnap

Fürdőgolyó házilag

Idén ezt álmodtam meg ajándéknak, méghozzá mézeskalácsosat. Igazi karácsonyi darab :-)

Ezt a receptet vettem alapul.

100 gramm szódabikarbóna
50 gramm citromsav
50 gramm kukoricakeményítő
15 gramm shea vaj
15 gramm kakaóvaj
15 csepp 100%-os narancsolaj
10 gramm mézesfűszer házilag

A fűszerhez fahéjrudat, szegfűszeget és szárított gyömbért vettem a bioboltban, tettem hozzá még egy rúd bourbon vaníliát és megőröltem. Nem teljesen porrá, hogy rusztikus legyen a fürdőgolyó.
Egy részét muffin ill. bonbonformában készítettem el, ill. lettek golyók is.
Isteni illata van, legszívesebben beleharapna az ember. Egy valamiért megrepedt, ezt elhasználták a csajok valamelyik este. Klasszul pezsgett és csuda jó mézeskalács illata lett a víznek.

Az ősszel betakarított levendulavirágból és levendulaoljaból készült még levendulás változat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése